Online perakende kazanç raporundan önce Bernstein tarafından Amazon tercih edildi
E-ticaret finansal sonuçlarının açıklanma dönemi yaklaşırken Bernstein, Amazon’u (NASDAQ:AMZN) tercih ettiği seçenek olarak belirledi ve şirketin operasyonel gelirdeki (OI) dönüm noktasını vurguladı. Analistler, e-ticaret sektöründe büyümenin önemine dikkat çekerek, Amazon’un umut verici görünmesine rağmen diğer şirketlerin büyümelerini hızlandırmakta zorlandığını gözlemliyor.
Bernstein, e-ticarete ilişkin verilerin çeşitliliğini göz önünde bulundurarak, “Bu durumu daha önce de yaşadık,” diyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde e-ticaretin ikinci çeyrekte yıldan yıla yaklaşık %7 oranında arttığını, fiziksel mağazalar dışındaki satışların ise Nisan ayındaki %12’lik büyümeden Haziran ayında %5’e gerilediğini gözlemliyorlar.
Bernstein, Amazon’un ek marj iyileştirme fırsatına işaret ediyor ve bunu giderlerdeki azalmalara ve operasyonları ölçeklendirmenin beklenen faydalarına bağlıyor. Bununla birlikte, nakliye maliyetleriyle ilgili son sorunlar ve şirketin Prime Day etkinliği sırasında daha düşük kârlı ürünlerin satışı nedeniyle marjların düşme olasılığı ile ilgili endişelerini dile getiriyorlar.
Bu endişelere rağmen Bernstein, Amazon’un gelecekteki performansı hakkında olumlu bir bakış açısını koruyor ve “Prime Video’daki reklamların sayısı arttıkça yılın ikinci yarısında reklam gelirlerinde bir artış bekliyoruz” diyor. Amazon’un perakende bölümünün, perakende kar marjlarını korumaya vurgu yaparak, özellikle dirençli olduğunu düşünüyorlar.
Bernstein ayrıca diğer e-ticaret işletmelerinin konumunu da tartışıyor ve eBay’in, ulaşması daha zor bir hedefi olmasına rağmen, başlangıç koşulları ve hisse geri alım stratejisi nedeniyle küçük ve orta ölçekli şirketler arasında daha güçlü bir konumda göründüğünü belirtiyor. “eBay daha geniş ekonomik faktörlerden tamamen korunamayacak olsa da, konsantre kategori stratejisi ve müşterilerin ekonomik gerileme dönemlerinde değer arama eğilimi onu nispeten daha güçlü bir konumda bırakacaktır.”
Buna karşılık Etsy, azalan web sitesi ve mobil uygulama ziyaretleri nedeniyle zorluklarla uğraşıyor ve Bernstein’ın bu çeyrek için büyüme tahminlerini düşürmesine neden oluyor. Bernstein, “Üründe yapılan son iyileştirmeler olumlu ancak Brüt Mal Satışları (GMS) üzerinde hemen bir etki yaratması beklenmiyor ve sipariş sıklığını artırmayı ve ek satın alımları teşvik etmeyi amaçlayan ek stratejileri dört gözle bekliyoruz” diyor.
Bu arada Bernstein, Wayfair’in daha önce web sitesi ziyaretlerinde beklentileri aştığını, ancak promosyon faaliyetlerine devam eden vurgunun “tüketici talebinin düşük kaldığını ve/veya pazarın daha rekabetçi hale geldiğini” gösterdiğini belirtiyor.
Özetle, Bernstein’ın değerlendirmesi Amazon için dikkatli bir iyimserliğe işaret ediyor ve bir bütün olarak e-ticaret sektörünün karşılaştığı zorluklara rağmen şirketin yılın ikinci yarısında büyümeyi teşvik etme yeteneğine güveniyor.
Bu makale AI yardımıyla oluşturulmuş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından doğrulanmıştır. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.